torsdag 20 oktober 2011

Nyckeljakt

Igår när jag och Mattes pappa var ute och kastade boll lyckades han tappa bort sina nycklar. (Eller detta är vad han tror i alla fall). Så idag har jag fått springa med nosen i backen för att leta efter dem. Först hittade jag en frigolitbit, sedan en bit av ett järnrör, ett brännbollsträ och en glasflaska. Bra tänkte jag, snabbt och lätt avklarat :) Men inget av dessa sakerna är tydligen nycklar. Så ingen större framgång i själv det letandet, men jag gjorde då en fantastisk insats och jobbade superfint trots den jobbiga blåsten. Resultatet av det hela är att jag är grym på att leta (som alltid) och jag och matte är helt övertygade om att gubben helt enkelt måste ha lagt nycklarna någon annanstans! Annars hade jag ju självklart hittat dem! Förvirrade människa!

1 kommentar:

  1. Nej, och det är ju inte första gången som hans nycklar är på vift!!! Pust och stön säger jag bara...

    kramis

    SvaraRadera